TÖRTÉNELEM

1937

A kaland kezdete

Majdnem 15 évnyi együttműködés után Mario Mazzettivel és az MM-mel 1937 szeptemberében Alfonso Morini önállóan beállít. Kis céget nyit a bolognai via Malvasia-ban, ahol 1938 januárjában háromkerekűeket kezd gyártani 350, 500 és 600 köbcentiméteres motorral. A korszak adottságai diktálják a választást, hiszen a motoros háromkerekűek kedvezményes adót élveznek, jogosítvány nem szükséges, és a kisteherautók harmadába kerülnek. A megfizethetőség és a jó teljesítmény kezdi az új bolognai cég hírnevét. Technikai szempontból Dante Lambertini, Gino Marchesini és Dolcino Veronesi érintettek, akik a háború utáni időszak kulcsfiguráivá válnak, amikor a cég a motorkerékpár-szektorra fog koncentrálni, elhagyva a háromkerekűket.

1946

Az első motorkerékpár

A gyárat elpusztító háborús bombázások ellenére Alfonso Morini nem veszíti el a szívét, és a nulláról kezdi újra. A kétütemű 125-ös motorban a tökéletes járművet látja, amely megfelel a háború utáni igényeknek. Az első Moto Morini még 1946 tavaszán jelenik meg, és az idő szűke miatt a kor legjobb 125-öse, a DKW RT ihlette. A termelés egy új gyárban indul a via Ludovico Bertiben, mindig Bolognában. A 125-ös az első könnyűsúlyú motor, amelyet a fasizmustól felszabadult Olaszországban gyártanak, és amikor bemutatják a milánói vásáron, akkor a motorozás „az év sikereként” minősítik.

1947

A turistamodellt a sportváltozat kíséri. A teljesítmény 4,5 LE-ről 5,7 LE-re, a sebesség 75-ről 80 km/h-ra nő. Az első 125 modell minőség, megbízhatóság és kényelem terén felülmúlja riválisát (már debütálása óta hátsó felfüggesztéssel szerelték fel). A gyártás 1954-ben fejeződik be. A kétütemű 125-össel elindulnak az első versenyek és megszületnek az első győzelmek. Umberto Mascetti ezzel a kis motorkerékpárral kezdi ragyogó pályafutását, amely először izgalmas, különösen 1948-ban, amikor több futamot is megnyert a másodosztályú olasz bajnokságban. A versenyváltozat 3 helyett 4 fokozatú, és 8/9 LE-vel érkezik. A sebesség 120 km/h körül van.

1949

Alfonso Morini, felismerve a 4 ütemű motor felsőbbrendűségét, zöld utat ad egy új GP motorkerékpárnak, a lánchajtású 125 egytengelyes motornak. 9:1 ​​arányban sűrítve és 28 mm-es karburátorral 12 LE-t ad le 10 000-es fordulatszámon. A motor súlya 80 kg. Számos országos élvonalbeli bajnoki cím mellett ez az első Moto Morini, aki GP-t nyert 1951-ben Monzában Emilio Mendognival, legyőzve az MV és a Mondial bialbero motorokat. A végén 16 LE teljesítményre képes.

1953

Debütál a 175 Settebello, a bolognai cég kínálatának csúcsa, amelyet azok is keresnek, akik versenyeken, különösen hosszútávon szeretnének indulni. Ez a versenyre való tekintettel kifejlesztett modell 1962-ben érte el a maximális fejlettségi szintet a 22 LE-s, 10 500-as fordulat/perc „Aste Corte” változattal.

1954

Az év évében elkészül a mesés 175 Settebello, amelyet a Milano-Taranto és a Motogiro d’Italia versenyekre szántak. Egyhengeres egytengelyes osztott elosztással, 22 LE teljesítményre 9000 ford./percnél. Nagyon hatékony futóművel – nyitott duplex bölcsővázzal, csúcsszintű hidraulikus felfüggesztésekkel – rendelkezik, és mindkét klasszikus hosszú távú versenyen győztesnek bizonyul. Körülbelül 15 példányban gyártották, de 250 cc-sként is kifejlesztették.

1955

A termelés növekedéséhez új üzemre van szükség, így a Moto Morini a via Bergami 7-re költözik, természetesen mindig Bolognában.

1957

Alfonso Morini úgy dönt, hogy itt az ideje, hogy folytonosan részt vegyen a gyorsasági világbajnokságon, és a 250 köbcentis GP motor új projektjét Nerio Biavati, a Corse Mondial technikusának, Alfonso Drusianinak volt jobb keze kidolgozza. osztály. A Mendognira bízva 1959-ben Imolában megnyeri a Shell Kupát, de később már nem tudja felvenni a versenyt az MV-kkel. A kétütemű 125-ös megszűnése miatt a Moto Morini pótolja a kínálatban lévő űrt a kommerszebb piacon. Elutasítva a csökkentett 175-ös egyhengeres hipotézist, egy új, korszerűbb és racionálisabb terméket választanak, oly módon, hogy csökkentsék az alkatrészek számát és így korlátozzák a gyártási költségeket.

1964

Egy másik nagyszerű versenyző, akinek a neve Moto Morinihez fűződik, Angelo Bergamonti (1939. március 18. – 1971. április 4.). A tesztutak csodálója, amellyel nagy rokonságban áll: a mechanika, a kutatás és a vezetési stílus iránti szenvedély és tisztelet. 1957-ben debütált a tartalék kategóriában egy 175-ös Settebellóval, majd pár év szünet után, szintén házasság miatt, 1964-ben juniorként indul újra, mindig egy Morini 175-ösön, amelyet a Gussola műhelyben készít elő. 1966-ban idősebb, a Corsaro 125-tel és a dicsőséges 250-es bialbero ex-tesztmotorral versenyzett, amivel Moto Morini győzelmet aratott az 1967-es olasz bajnokságban.

1965

Az USA-ba irányuló export John Berti importőrön keresztül kezdődik. Az olaszországiaktól eltérő specifikációkkal készülnek az új modellek, sőt nevet is változtatnak: a Corsarinoból például Pirate and Twister, Corsaro lesz, változattól függően mindig Thunder Chiefnek, Jaguárnak és Hurricane-nek hívják.

1966

Még ha 1962-ben született is meg az első igazi nyílt 125-ös út, amely abból az útmodellből ered, amelytől néhány részletével kitűnik, 1965-ig kell várnunk, hogy működés közben láthassuk az első igazi Corsarót. 1966-tól kezdődnek a győzelmek: a 125-ös kategóriában a Moto Morini megnyeri a kétnapos bolognai és bergamoi völgyi versenyeket, valamint a Road Race trófeát. Sőt, Franco Dall’Ara aranyérmet hódít a hatnapos nemzetközi versenyen Svédországban, magánversenyzőként versenyezve. Még 1966-ban a 125-ös mellé jön a 150-es (142,6 cm3), majd egy évvel később a 100 cm3-es (98,1 cm3), amikor az összes motorkerékpárt új, zárt duplex bölcsővázzal szerelték fel függőlegesen nyomtatott fémlemezcsővel. a szakember Ronzani, új felfüggesztésekkel és módosított tápegységgel és sebességváltóval ellátott motorral együtt. Ez a Corsaro lehetővé teszi Dossena, Collina és Gritti számára, hogy megnyerjék az olasz bajnokságot a 100, 125 és 175 kategóriákban, amihez hozzáadódik a hatnapos 4 aranyérem és a bolognai kétnapos versenyen 3 győzelem. 1968 folyamán a motort továbbfejlesztették. A nagyobb méretű egyhengeres motor 153,1 cc-re nő a nagyobb nyomaték és teljesítmény érdekében. A siker Olaszországban és külföldön egyaránt folytatódik. A hatnapos versenyt San Pellegrinóban rendezik, 19 Moto Morini motort neveznek be, és 15 érkezik a célba, 7 aranyérmet, 3 ezüstöt és 3 bronzot szerezve. Rottigni megnyeri a bolognai kétnapos versenyt és a nemzeti bajnokságot a 100-as kategóriában, míg Collina a 125-ös kategóriában. 1968-1969 telén a Ronzani-keret megerősödik. Az újratervezés magában foglalja a megjelenését egy másik üzemanyagtartállyal (gyorsan leszerelhető), térdvédővel és szerszámdoboz-panellel szállítjuk, míg a motor 5 fokozatú sebességváltóval rendelkezik. Már 1968-ban megjelent a kifinomult Bonazzi & Gambetta villa, amely exkluzív légtelenítősapkaszelepes szellőzőnyílásokat tartalmaz. Az 1969-es eredmények közül az Olasz Bajnokság 100-as kategóriájában Signorelli és Gritti 175-ös győzelmeit idézzük fel. 1970-ben ismét Gritti nyer 175-ben, Oldrati pedig 125-ben. Ráadásul a spanyolországi hat napon a három olasz csapat (egy a trófeában és kettő a vázában) mind Morini motorokkal versenyeznek, frissített motorokkal, Ceriani villákkal és 6 motoron a kísérleti Verlicchi vázakkal. A 22 benevezett Corsaro közül 19-en fejezik be a versenyt 16 aranyéremmel, 2 ezüsttel és 1 bronzzal. Ezek a példák képezik az új és végleges, 1971-es verzió alapját, amely a 125-ös mellett a 160-as helyett a 165-ös (163,9 cm3) mellé kerül. míg a motor 5 fokozatú sebességváltóval rendelkezik. Már 1968-ban megjelent a kifinomult Bonazzi & Gambetta villa, amely exkluzív légtelenítősapkaszelepes szellőzőnyílásokat tartalmaz. Az 1969-es eredmények közül az Olasz Bajnokság 100-as kategóriájában Signorelli és Gritti 175-ös győzelmeit idézzük fel. 1970-ben ismét Gritti nyer 175-ben, Oldrati pedig 125-ben. Ráadásul a spanyolországi hat napon a három olasz csapat (egy a trófeában és kettő a vázában) mind Morini motorokkal versenyeznek, frissített motorokkal, Ceriani villákkal és 6 motoron a kísérleti Verlicchi vázakkal. A 22 benevezett Corsaro közül 19-en fejezik be a versenyt 16 aranyéremmel, 2 ezüsttel és 1 bronzzal. Ezek a példák képezik az új és végleges, 1971-es verzió alapját, amely a 125-ös mellett a 160-as helyett a 165-ös (163,9 cm3) mellé kerül. míg a motor 5 fokozatú sebességváltóval rendelkezik. Már 1968-ban megjelent a kifinomult Bonazzi & Gambetta villa, amely exkluzív légtelenítősapkaszelepes szellőzőnyílásokat tartalmaz. Az 1969-es eredmények közül az Olasz Bajnokság 100-as kategóriájában Signorelli és Gritti 175-ös győzelmeit idézzük fel. 1970-ben ismét Gritti nyer 175-ben, Oldrati pedig 125-ben. Ráadásul a spanyolországi hat napon a három olasz csapat (egy a trófeában és kettő a vázában) mind Morini motorokkal versenyeznek, frissített motorokkal, Ceriani villákkal és 6 motoron a kísérleti Verlicchi vázakkal. A 22 benevezett Corsaro közül 19-en fejezik be a versenyt 16 aranyéremmel, 2 ezüsttel és 1 bronzzal. Ezek a példák képezik az új és végleges, 1971-es verzió alapját, amely a 125-ös mellett a 160-as helyett a 165-ös (163,9 cm3) mellé kerül. Már 1968-ban megjelent a kifinomult Bonazzi & Gambetta villa, amely exkluzív légtelenítősapkaszelep-szellőzőket tartalmaz. Az 1969-es eredmények közül az Olasz Bajnokság 100-as kategóriájában Signorelli és Gritti 175-ös győzelmeit idézzük fel. 1970-ben ismét Gritti nyer 175-ben, Oldrati pedig 125-ben. Ráadásul a spanyolországi hat napon a három olasz csapat (egy a trófeában és kettő a vázában) mind Morini motorokkal versenyeznek, frissített motorokkal, Ceriani villákkal és 6 motoron a kísérleti Verlicchi vázakkal. A 22 benevezett Corsaro közül 19-en fejezik be a versenyt 16 aranyéremmel, 2 ezüsttel és 1 bronzzal. Ezek a példák képezik az új és végleges, 1971-es verzió alapját, amely a 125-ös mellett a 160-as helyett a 165-ös (163,9 cm3) mellé kerül. Már 1968-ban megjelent a kifinomult Bonazzi & Gambetta villa, amely exkluzív légtelenítősapkaszelepes szellőzőnyílásokat tartalmaz. Az 1969-es eredmények közül az Olasz Bajnokság 100-as kategóriájában Signorelli és Gritti 175-ös győzelmeit idézzük fel. 1970-ben ismét Gritti nyer 175-ben, Oldrati pedig 125-ben. Ráadásul a spanyolországi hat napon a három olasz csapat (egy a trófeában és kettő a vázában) mind Morini motorokkal versenyeznek, frissített motorokkal, Ceriani villákkal és 6 motoron a kísérleti Verlicchi vázakkal. A 22 benevezett Corsaro közül 19-en fejezik be a versenyt 16 aranyéremmel, 2 ezüsttel és 1 bronzzal. Ezek a példák képezik az új és végleges, 1971-es verzió alapját, amely a 125-ös mellett a 160-as helyett a 165-ös (163,9 cm3) mellé kerül. Az 1969-es eredmények közül az Olasz Bajnokság 100-as kategóriájában Signorelli és Gritti 175-ös győzelmeit idézzük fel. 1970-ben ismét Gritti nyer 175-ben, Oldrati pedig 125-ben. Ráadásul a spanyolországi hat napon a három olasz csapat (egy a trófeában és kettő a vázában) mind Morini motorokkal versenyeznek, frissített motorokkal, Ceriani villákkal és 6 motoron a kísérleti Verlicchi vázakkal. A 22 benevezett Corsaro közül 19-en fejezik be a versenyt 16 aranyéremmel, 2 ezüsttel és 1 bronzzal. Ezek a példák képezik az új és végleges, 1971-es verzió alapját, amely a 125-ös mellett a 160-as helyett a 165-ös (163,9 cm3) mellé kerül. Az 1969-es eredmények közül az Olasz Bajnokság 100-as kategóriájában Signorelli és Gritti 175-ös győzelmeit idézzük fel. 1970-ben ismét Gritti nyer 175-ben, Oldrati pedig 125-ben. Ráadásul a spanyolországi hat napon a három olasz csapat (egy a trófeában és kettő a vázában) mind Morini motorokkal versenyeznek, frissített motorokkal, Ceriani villákkal és 6 motoron a kísérleti Verlicchi vázakkal. A 22 benevezett Corsaro közül 19-en fejezik be a versenyt 16 aranyéremmel, 2 ezüsttel és 1 bronzzal. Ezek a példák képezik az új és végleges, 1971-es verzió alapját, amely a 125-ös mellett a 160-as helyett a 165-ös (163,9 cm3) mellé kerül. Sőt, a hat napos Spanyolországban a három olasz csapat (egy a trófeában és kettő a vázában) mind Morini motorokkal, frissített motorokkal, Ceriani villákkal és 6 motoron a kísérleti Verlicchi vázakkal versenyez. A 22 benevezett Corsaro közül 19-en fejezik be a versenyt 16 aranyéremmel, 2 ezüsttel és 1 bronzzal. Ezek a példák képezik az új és végleges, 1971-es verzió alapját, amely a 125-ös mellett a 160-as helyett a 165-ös (163,9 cm3) mellé kerül. Sőt, a hat napos Spanyolországban a három olasz csapat (egy a trófeában és kettő a vázában) mind Morini motorokkal, frissített motorokkal, Ceriani villákkal és 6 motoron a kísérleti Verlicchi vázakkal versenyez. A 22 benevezett Corsaro közül 19-en fejezik be a versenyt 16 aranyéremmel, 2 ezüsttel és 1 bronzzal. Ezek a példák képezik az új és végleges, 1971-es verzió alapját, amely a 125-ös mellett a 160-as helyett a 165-ös (163,9 cm3) mellé kerül.

1975

Az év elején a Corsarót a 125 h-val helyettesítik egy olyan motorral, amely nagyjából a 3 1⁄2-ből származik. Ez a legmodernebb a kortárs 4 ütemű, és néhány egyedi részlettel büszkélkedhet, az elektronikus gyújtástól a hat fokozatig. Ráadásul azonnal élvezi a 260 mm-es első törőtárcsa előnyeit, ugyanúgy, mint a 3 1⁄2-nél. 13,75 LE-vel 9000 ford./percnél 125 km/h sebességre képes. A 125-ös gyártása 1985-ben szűnik meg, így a KJ 125 állókerékpárnak az a feladata, hogy a Morini zászlót vigye a motorok között tizenhat évesek számára.

1977

1975-től Morini az új 500-as országúti kerékpáron dolgozik, amelynek végleges változatát az 1977-es milánói vásáron mutatták be. A motor mérete 478,5 köbcentiméterre (69×64 mm) nő, a teljesítmény 43 LE-re 7500 ford./percnél, a sebesség pedig 175 km/h. Egy évvel később, csak a külső megjelenésén dolgozva, elkészül a sportváltozat. 1981-ben a motorokat hatfokozatú sebességváltóval látták el. 1978-ban debütál a kiváló 250-es kéthengeres (59 × 43,8 mm = 239,5 ccm), 25 LE-vel 9000-es fordulatszámon és 140 km/h-s sebességgel, amely különösen külföldön fogy. Alább az 1977-es sorozat, amely magában foglalja a 18,5 LE-s egyhengeres 250-et is.

1986

Miután 1985-ben felvásárolta a Ducatit, a Cagiva újabb lépést tett, és 1986 végén 4,3 milliárd líráért megvásárolta Gabriella Morinitől a márkát és a via Bergamiban található gyárat. A Moto Morini 86 alkalmazottat foglalkoztat, éves bevétele 20 milliárd líra, adósság nélkül, jó értékesítési hálózattal és új motorral, készen áll a gyártásra. A Cagiva Castiglioni fivérek vezetőségének érkezésével „a lelkesedés még mindig szárnyra kapott: öt új modell prototípusát készítettük elő, köztük egy endurance biciklit, hogy megmutassuk értékünket – emlékszik vissza a tervező Franco Lambertini – és akkor is, amikor átváltoztattak minket. egy mérnöki iroda, ahol szenvedéllyel dolgoztunk. Ráadásul az új 720 köbcentis motor 85 LE-t adott le 7200-as fordulaton, és a gyártása nagyon kevésbe került volna, véleményem szerint egymilliárd lírával kevesebbe lett volna, mint egy Ducati motoré.

1987

1987 februárjában az új motorok gyártását leállították. Abban az évben a 2000 Morini kerékpárhoz képest ezer Husqvarna és hasonló számú Ducati készült. Ezután a cég mérnöki céggé alakult, az összeszerelő a Ducatihoz költözött, mígnem 1990-ben bezárták a via bergami üzemet, és az egyedi modellek gyártását Schirannára bízták. 1992-ben az Excalibur és a New York utolsó példányait az Agostini Moto-ra szerelték fel.

1999

A Motori Franco Morini, amelyet Alfonso Morini unokaöccse alapított 1954-ben, központja a Bologna mellett található Casalecchio di Renoban található, felvásárolja a Moto Morini márkát a Ducatitól, míg a még mindig Borgo Panigale-ben tárolt alkatrészeket és prototípusokat magánszemélyeknek és gyűjtőknek adják el.

2003

Maurizio Morini, Franco fia és sok éven át a cég vezetője bevonja a Berti családot a relauch projektbe. Így a Moto Morini Spa megalakul, Lambertinivel a műszaki osztály vezetőjeként.

2005

A cég újraindításának éve. Az új Corsaro 1200 (1,187 cc, 140 LE) és 9 1/2 (948 cc, 117 LE) motorkerékpárok egy innovatív Lambertini projekt, míg a tervezést Luciano Marabese irányította. Az új motor 87° V-os ikerhengeres, 4 szelepes ikertengelyes, elektronikus üzemanyag-befecskendezéssel és 6 fokozatú, rácsos csővázzal.

2007

A kifinomultabb alvázzal felruházott Corsaro Veloce 1200 mellett debütál a Scrambler 1200 és a Granpasso 1200 maxi endurance kerékpárok. A Morini család most már teljes ellenőrzést gyakorol a cég felett.

2010

A válságos időszakba lépett Moto Morini önkéntes felszámolás alá kerül, mielőtt a bolognai bíróság 2010. május 17-én csődöt mondott. A csődfelszámoló képes újraindítani a termelést, korlátozott számú Granpasso és Scrambler modell összeállításával a raktár felhasználásával. Készlet. 2011. július 19-én két vállalkozó, Sandro Capotosti és Ruggeromassimo Jannuzzelli megvásárolja a Moto Morini-t.

2013

A Casalecchio gyár bérleti szerződésének lejártával a Moto Morini Pavia tartományba költözik, a Milánó melletti Trivolzio-ba.

2015

A tulajdonjog teljes egészében a Jannuzzelli családra száll. Ezután megkezdődik a fejlesztési folyamat annak biztosítására, hogy a motorkerékpárok megfeleljenek az Euro 4-es normáknak, majd új modellek születnek, amelyekből a merész Corsaro ZZ, Corsaro ZT és a lenyűgöző Milano származnak.

2018

2018 októberében a vállalat gazdát cserél, és a Zhongneng Vehicle Group részévé válik, amelynek célja a Golden Eagle vállalat tekintélyes pozíciójának megszilárdítása és megerősítése jelentős beruházásokkal, amelyek mind a jelenlegi, mind az új modelleket érintik, különböző motorméretekkel is, a bővítés céljából. a Morini termékcsaládot, és növeli jelenlétét a piacon.

Csatlakozz egy történelmi családhoz